Mediáció

PROFESSZIONÁLIS KÖZVETÍTÉS - MEDIÁCIÓ

Konfliktusok gyors megoldása, viták rendezése, jó egyezség (megegyezés) kialakítása mediáció során.

 

Mi a mediáció előnye?

A mediációval az egymással konfliktushelyzetbe került felek (üzleti partnerek, szervezetek, intézmények, családtagok, munkatársak, szomszédok stb.) terméketlen viták, illetve a konfliktus elmélyítése nélkül megőrizhetik, vagy helyreállíthatják a jó kapcsolatukat. A drága, elhúzódó és bizonytalan kimenetű peres eljárás indítása, végigvitele helyett  is hatékony és kíméletes megoldás a mediáció. A mediáció - professzionális közvetítés - igénybe vételével sok időt és költséget lehet megtakarítani a peres eljáráshoz képest. A mediáció költsége lényegesen alacsonyabb, mint a perköltség, és az időtartama is  jóval rövidebb a peres eljárás átlagos időtartamánál. A mediáció alkalmazásával - mediátor igénybe vételével - még az eldurvult, vagy akár megszűnt kommunikáció esetén is kielégítő megoldást lehet elérni, ráadásul úgy, hogy minden fél nyertesnek érezze magát. A mediációban résztvevők autonóm módon önmaguk irányítják a vita megoldását ahelyett, hogy másokra bíznák azt. A professzionális egyezségközvetítés diszkrét, bizalmas eljárás, a vitatkozóknak nem kell ügyüket  és az ahhoz tartozó bizalmas információkat nyilvánosságra hozniuk, megőrizhetik jó hírnevüket. A mediátor közvetítésével, a belátható időn belüli, kölcsönösen "elég jó" megoldással elkerülhetők a hosszantartó bizonytalanságból, a megoldás késlekedéséből eredő negatív következmények. Emellett a mediáció segít a problémák megfogalmazásában, az érdekek tisztázásában, az indulatok kezelésében, valamint a megbeszélés és a megegyezés kulturált kereteinek fenntartásában. Végül, de nem utolsó sorban a mediáció jó módszer a vitában érintett összes fél számára előnyös megoldások megtalálására.

 
Milyen ügyekben alkalmazható a mediáció?

A gazdasági, üzleti mediáció kölcsönösen megfelelő, gyors, hatékony, költségtakarékos, diszkrét és cégimázs kímélő eszközt biztosít a konfliktuskezeléshez. Ezért igen széles körben alkalmazható mind a cégek, intézmények közötti, mind szervezeten belüli viták, jogviták megoldására, együttműködések előkészítésére és kialakítására, az együttműködés  során keletkezett konfliktusok feloldására. Kiváló alternatíva a sokszor évekig is elhúzódó polgári peres eljárások kiváltására. Ugyanakkor a mediáció sikeresen alkalmazható bármilyen fontos vitában, zavaró kapcsolati krízisben (iskolai-, munkahelyi problémák, párok-, családtagok-, szomszédok közötti konfliktusok, stb.). Jó módszer lehet a mediáció a vita megoldására, ha a konfliktusok állandósulnak vagy fokozódnak, illetőleg, ha a kapcsolat jelentős javításra, megmentésre szorul, és van szándék a megegyezésre.

 
Mit kell tegyen, ha mediáción szeretne részt venni?
 
Ha proaktív mediációs szolgáltatásunkat óhajtja igénybe venni, mindenekelőtt meg kell ismerkednünk. Ezért kérjük: lépjen velünk kapcsolatba telefonon vagy e-mailen, de jelentkezhet online is. Mi rövid időn belül visszahívjuk, tájékoztatjuk a mediáció menetéről és felvilágosítást nyújtunk minden ezzel kapcsolatos, Önt érdeklő kérdésről. Forduljon hozzánk bizalommal!
 
Időpont egyeztetés: mobil: 06-70-314-1660; e-mail: kapcsolat@acoach.hu Online jelentkezés: Jelentkezési lap .

A mediáció helyszíne:
Bp. XII. ker. Istenhegyi út 90/B (kapucsengő: Rusznák)

Ha a mediációról bővebb információt igényel, kattintson a jobb oldali - középső - színes szövegdobozra (Mediáció), vagy hívja az időpont egyeztetésnél megadott mobilszámot!